Sunday, July 27, 2008

konteks keindahan

aku suka menggunakan perkataan perkataan yang klasik.bagi aku menarik.amat menarik.

3 hari aku menikmati keindahan alam.bukan minat.tapi rasa enjoy walaupun ada kadang-kadang suasana tidak adil berlaku.semuanya di sebuah pulau.naik feri,naik kereta,naik eskalator,naik lift,naik angin,naik penat.semua naik.tp cable car tak dapat naik.ini tidak adil.memang tidak adil.

rasa-rasanya ayat di perenggan pertama aku tiada kaitan dalam adegan aku kali ini.malas nak delete.biasanya aku jarang delete kalau aku tersalah tulis.bagi aku indah.indah kan???

dan aku ber'holiday' tanpa lupa diri.lupa aku seorang student.budak.anak mama.enjoy.

manusia suka menarik perhatian antara satu spesies.maksud aku manusia sama manusia.sebagai contoh penjaja di tepi pantai menjual tidak kiralah dari souvenir berbentu katak,lembu,dan sebagainya hinggalah penyepit rambut untuk awek,makanan berat dan ringan..semuanya harga yang mengerikan.macam hantu ju-on.macam cerita the orphanage.macam makan nasi makcik pokok selama seminggu.

dan sekarang aku menikmati nasi dari makcik pokok.jangan kacau.

indah kan kalau 3 hari makan kfc dan mcD????

No comments: