Saturday, May 30, 2009

aplikasi cerita melayu dan cina dalam pemikiran melalui situasi

sedang aku asyik driving sambil menoleh kiri kanan kalau-kalau ada awek cun yang naik skuter..entah mengapa aku tertarik dengan mereka ini walhal mereka ini mungkin minah rempit atau samseng jalanan seperti yang hangat diperkatakan.

maaf.bukan itu yang aku nak ceritera kan.

ada mamat tu dressing macam bonzer.lengkap dengan awek macam mafia cerita cina arahan stephen chow.gaya beliau turun dari kereta, gaya beliau berjalan melintas jalan, gaya beliau memandang kiri kanan..fulamak.semua orang pandang beliau.kalau YB atau orang kenamaan boleh dikatakan ok.tapi itu aku tidak tahu.

sedang beliau syok melintas jalan..ada 1 kereta ala-ala turbo memecut laju (mungkin jiwa kelajuan dia meningkat) tiba-tiba brek laju sebab si bonzer tu berjalan macho betul2 di hadapan kereta itu.

seperti dalam cerita-cerita mafia cina,..aku rasa anda tahu apa gerakan beliau seterusnya...


setelah bertikam lidah.menyumpah seranah dan mengalunkan SH*T dan F*CK U.dan diiringi beberapa ayat lain yang tidak patut aku tulis...polis datang dan terjadilah seperti cerita melayu.aku rasa anda tahu scene drama masa polis datang menyelesaikan masalah tersebut.

aku rasa bangga kerana dapat mengaplikasikan drama dalam situasi.syabas untuk aku.anda mesti mencuba.selamat mencuba.

1 comment:

Anonymous said...

hai
add me ym ya
suhada89