Saturday, April 19, 2008

emotional dan penceritaan

-ko makan apa arini?

-makan nasi bujang sahaja.
biasala..bujang...

-nasi bujang tu best tak?

-eh wat tak tau lak.ko kenal penumbuk??


(dialog ini rekaan semata-mata.)


emotional atau emo.memang ada dalam setiap diri seseorang.
aku pernah berasa bosan apabila aku memantau kehidupan manusia kt bumi yang fana ini.
sesekali ada yang menarik.ada yang 'bolok'.ada yang menyampah.ada yang ada-ada.ada yang berada.dan ada yang sudah tiada.kompleks.

ada yang emotional.boleh dikawal.nafsu amarah.dalam cerita atau movie mesti ada yang bersikap emotional.menghidupkan suasana dan situasi dalam penceritaan.macam kalau aku nak bercerita.atau anda ingin bercerita.perlu ada sekurang-kurangnya sikap emotional untuk bagi feel kepada pendengar.termasuklah effect-effect yang berlebihan.hiperbola.(aku maksudkan bunyian seperti bom."cuh,tebabooo!!/kebunggg!/kebabungg!").bagi effect lain ialah air liur terkeluar dari mulut.sama ada tersembur.atau meleleh.

aku nak pergi makan nasi bujang.minta diri dahulu.

No comments: