Thursday, April 10, 2008

kekuatan dalaman

seringkali frasa di atas kita rujuk sebagai batin.kalau orang fikir yang benda bukan2(maksud aku.....)kita rujuk kepada tongkat ali.aku tak suka tongkat ali.tak pernah terfikir nak order minuman tersebut walaupun kat kedai makcik pokok tiada.anggapla tiada kerana kebanyakan orang yang pergi makan di sana hanya minum air kosong dan air sirap sahaja.(sinonim untuk harisahaja.kawan sy plg tak bermoral)

mengikut saintifik, tongkat ali merupakan satu minuman penguat tenaga batin.tapi aku hanya percaya jika kita minum air rebusan dia.yang jual kat dalam pasaran nih,susah sikit untuk dipercayai.mesti nak ambil untung kan?mesti.market strategi la katakan.maklumla manusia semakin bersikap materialistik.harta menggoda jiwa.

semalam,masa aku membeli sedikit minuman,ada seorang orang tua.warga emas level tertinggi.tanya pasal tongkat ali.ingat dia nak beli.rupa-rupanya dia ejen jualan.macam aku cakap tadi.market strategi.takut aku nak beli minuman.aku beli gula2 aje.takut dia gay.serius.

at least kita tahu bahawa kekuatan dalaman adalah dari kita sendiri.tak payah guna shortcut.pastikan original.dari kita sendiri.

No comments: