Sunday, April 20, 2008

pengaruh cerita

diceritakan aku satu peristiwa di mana aku pulang ke kampung bersama mama aku untuk menghadiri satu keraian.aku drive toyota unser abah aku.

dipendekkan cerita, kunci kereta hilang.kami(adik dan kaum kerabat aku yg lain) mengesyaki seorang budak yang nakal tahap gaban.aku ingat dia boleh dipercayai.dijadikan cerita bahawa budak itu mengatakan kunci itu berada di bawah rumah.jatuh.suasana kelam-kabut.aku dan yang lain mencari-cari kunci tersebut.ada yang gali lubang.walhal ada yang menggunakan sudu untuk mengais tanah di bawah rumah tersebut.

aku ikut budak itu...

"adik nampak kunci tu kat mana??"tanya aku.nada baik.(budak ini duk KL)

"kt sini la.dia tanam kat sini..."ckp budak tu.serius.

"dia tu sapa dik??????"tanda soal banyak menunjukkan aku kehairanan yang amat sgt.

"scooby doo.dia dengan shaggy yang wat keje nih."ckp budak tu.serius sekali.

what???bodoh punye budak.

2 comments:

hari5ahaja said...

tun sy xpaham crita anda.

Anonymous said...

lepas itu apa jadi?kasi penampar tak budak tuh? haha