Sunday, September 7, 2008

aku dan rambut

ada satu cerita aku ingat masa kecik2 dahulu.mama aku ceritakan kembali semasa aku pulang bercuti di rumah.

"mama dulu gunting rambut dengan gunting yg diperbuat dari buluh je.zaman sekarang pakai mesin."

(sebenarnya dia nak perli aku.sebab rambut aku panjang.)

kembali kepada masa sekarang.

sambil aku menulis entri ini,aku melayan kerenah kawan2 yang sentiasa keluar masuk dari bilik aku.biarkan.rambut mereka tidak panjang.jika rambut mereka panjang aku akan ajak mereka menulis entri ini.

kawan2 aku ramai yg berambut panjang dan pendek.ada juga yang panjang tubuhnya.ada juga yang pendek tubuhnya.(contohnya afiq dan haris.maaf.bulan puasa kena sabar.)

rambut aku panjang ke?aku rasa tidak lagi.nanti nak raya aku potonglah.

aku juga teringat ada satu adegan kt movie yang mana hantu Ju-On sedang mengusik orang.panjang giler rambut dia.siap boleh jerut orang.ada kegunaan tersendiri.
fine.

aku selitkan 1 fakta tentang rambut untuk anda.


Rambut merupakan anggota badan yang terletak di atas kepala. Lazimnya rambut berwarna hitam. Namun sesetengah orang rambutnya berwarna perang terutamanya pada mereka yang tinggal di Barat.

itu je aku jumpa.dlm wikipedia.mls nk cari.

9 comments:

ijad said...

salam.. apa khabar...

TUN said...

wkmslm.

fackaladingdong said...

sawadikap tun kerepot...
rambut mu seperti anaconda...
Ju-on pun x brani melihat rmbutmu apatah lg rakan-rakanmu...hahaha...

Perempuan Kalis Peluru said...

tumpang lalu...tumpang lalu....

TUN said...

silakan.sy lelaki kalis peluru.

[yAN!e][pUTraJAya] said...

salam TUN...salam singgah di bulan puasa...thanks ya singgah di blog yanie....

generasi said...

shai tuan tanah saya dah wat post ttg kotak komen mcm sye

Najlaa Raihana said...

saya pun nk sertakan satu fakta ttg rambut.


"rambut saya pun pjg jugak"

haha.

sekian.

TUN said...

najlaa raihana...ish.itu kenyataan la..bukan fakta.haha