Tuesday, September 16, 2008

misteri dalam makmal

pertama kali aku menulis entri bukan dalam bilik aku.lbh kurang 30km dari bilik aku.dan aku percaya ini adalah kerana aku mendapat idea hasil dari menunggu kawan aku menyiapkan kerja mereka.

kembali kepada topik asal aku.topik ari ini yang akan kita sentuh ialah keselamatan dalam makmal.atau dalam bahasa org putih, safety first.(aku tiru cikgu aku bercakap semasa dalam kelas masa tingkatan 1.nama dia Cikgu Zahedi).dia menggelarkan aku "pok yie".aku baru lpas kna denda berjemur di tengah panas kerana pecahkan radas.

dan aku baru mematahkan tool.(mata alat).aku menulis entri ini dalam keadaan berduka lara.entah mengapa ayat aku seakan2 kembali ke zaman kesultanan hang tuah dan raja2 melayu.apa pon,duit aku akan melayang coz kna ganti.

dan konklusinya, jika tidak ikut safety,duit anda akan melayang.

tetapi aku pernah membuang radas kaca yang pecah ke bawah sinki kerana takut dikenakan ganti rugi.itu cerita lama.ada juga celah2 almari,walhal replika tengkorak manusia pernah patah.hilang tulang rusuk.

anda pon mesti pernah kan kan???jadikan ia misteri.

jadi azam aku untuk 1jam arini,tiada lagi ganti rugi n kerosakan.no more.esok aku tidak tahu.hehe.

dan misteri ini aku pasti akan berulang.bukan pada aku seorang.

5 comments:

fackaladingdong said...

anda mempunyai misteri yang sama dengan aku...

bikar yg aku tidak secara sengaja pecahkan telah aku simpan di bawah sinki meja makmal...

memang menjadi misteri bagi cikgu aku sebab satu bikar telah hilang dan tiada siapa mengaku mengambilnya..

sekian.

TUN said...

hahahaha..
kan aku udah ckp..

Najlaa Raihana said...

seingat aku, aku tak penah pecahkan radas makmal kerana aku memang sangat berhati2. ( ke aku pernah tp aku buat2 lupa? haha..) sungguh misterii...

TUN said...

kan dah ckp..mmg bnyak misteri.haha
lbh2 lg cerita hantu dlm makmal biologi

Rain + Nazra said...

tidakkah tun sedar, tun sudah menjadi tun mamat syahir? saya sedar. dan marilah kita mengenang sejarah. walaupun pelajaran sejarah itu tidak menjadikan kita best. akhirnya, sila lah tun mamat syahir mengambil award biskut raya di rumah saya. kuih itu baru dibuat untuk tun mamat syahir menikmatinya pada hari perlis cuti harini. sekian, terima lah sayur keladi, makanlah ketika berbuka nanti.