Thursday, September 25, 2008

aset pertama dalam hidup

aku tidak kira ini karangan budak sekolah rendah atau tidak.


pada suatu hari,cikgu menceritakan tentang kegiatan masa lapang.aku masa itu sedang bergiat cergas dalam membuat origami dan bermain bola kamus.

pernah dengar bola kamus.??

aku suka itu punyer game.bola kamus.equipmentnya hanya kamus.pen dan kertas.tidak perlu bola.hanya imaginasi.nak tahu lebih lanjut,dtg blaja ngan aku.haha

abaikan tentang cerita di atas.

budak zaman sekarang lebih advance.kaki blum dpt pijak tanah sudah nak naik motor.bukan slow2.laju mencapai kelajuan mat rempit.awal2 lagi nak memiliki motor.
(sebab tadi ada budak sekolah memotong aku.mereka sedang merempit.damn.)

zaman aku sekadar main guli,tindih pemadam dan yang lebih kurang dengannya.

aset pertama dalam hidup aku juga sebuah basikal.aku berjaya memiliki basikal dengan duit sendiri.seronok tidak terkata.

apa aset pertama anda dalam hidup??aku berpendapat aset ialah sesuatu yang kita beli atau dapati dengan wang dan cara kita tersendiri.mestilah sesuatu yang bernilai dan boleh digadai jika terpaksa.

mengikut kajian aku,aku senaraikan aset2 pertama dalam hidup sesetengah orang.

1.handset
2.komputer
3.basikal(utk aku)
4.

yang keempat aku simpan space utk anda isi.aku pon tidak pasti.

9 comments:

Narina Joe "Najo" said...

aset pertama saya...?

for me pulak, aset itu merupakan sumthing yg sgt2 berharga n merupakan hak mutlak kita, x kirela mcamna cara pon kita dapatkan bnde tuh..org bagi ker, orang derma ker, kita beli sendri ke, dianugerahkan oleh-Nya ker...ape2 je la..

Kurase asetku ialah wajah yg cute ini...huahuahuah..=p

oops, Ok ok...i should go for reality...aset pertama saya...handset brand SAGEM tyme form 4..1st tyme own hp ..setelah diperturunkan oleh beberapa generasi dr parents, akak then me...

mohad said...

salam... selamat aidilfitri 2008

테하 ♕ said...

salam aidilfitri..
maaf zahir dan batin..

Maira Adreanna said...

aset pertama saya pula adalah laptop ibu saya yang kemudian menjadi milik saya time form 4 HAHAHA

Anonymous said...

sungguh kurang sopan remaja zaman sekarang. didikan ibu bapa tah kemana. hancur hancur

anyway selamat hari raya!

Nuts@Kacc said...

huh!berani tul mereka2 tu merempit tak ajak aku..sungguh kurang supan..

ermm...aset pertama aku..handset yg aku beli sendri dan kemudiannya masih lagi di pakai hingga kini..yang mana hanya layak duduk kat muzium je zaman sekarang ni..haha..sayang dowh nk tuka..

selamat hari raya

Anonymous said...

tak balik perlis lg ka tun mamat syahir?

ada van de kamp said...

nk mnyibuk gak.

aset pertamaku hp nokia time fom 5.
beli guna duit sniri oo..sayang sgt.

salam ziarah~ :)

TUN said...

silakan menziarahi sy...